onsdag 31 januari 2007

Vinka

Idag har jag vinkat till en massa människor som jag inte känner. Jag har vinkat ut igenom bilrutan, från mitt kontorsfönster och på gatan. Som ni förstår så är jag grymt uttråkad och jag har fastnat i någon konstig sinnesstämning. För att bryta det och för att ha något annat att göra än att tänka, älta så har jag alltså vinkat. Det är underskattat. Alla borde vinka mer! Det är inte lika personligt som ett hej och förpliktigar inte. Du behöver inte hamna i samtal och du gör människor glada. Många ser förvånade ut och vinkar först lite frågande, men då vinkade jag bara ännu mer och då vinkar nästan alla tillbaks igen.

Vinka! Vinka!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vinkar jag oxå till dig, jag förstår att vissa personer blir förvånade..............sådana med ett stort kontroll behov och inte kan se humor i något......



Anki.

Moddan sa...

Vinkar tillbaks!! :)

Anonym sa...

Jaså - Var det där du?

Moddan sa...

*Vinkar norrut* Japp det var jag :)

Anonym sa...

Vinkelivink!