måndag 15 januari 2007

Vintern har all rätt..

Igår skrev jag att jag gärna hade behållit de gröna gräsmattorna, idag har jag ändrat mig. Det är ju så här det ska vara, det här är det friska och naturliga. På vintern ska det vara snö och kallt iaf om man bor i Norrland. Jag är absolut ingen vintermänniska och har en blodgrupp som bevisar det, dessutom kan jag inte få vinterkräksjuka vilket bara är ytterligare ett bevis för detta. Mina vinterminnen består av:
  • Snedåkta skridskor (begagnade)
  • Ingen slalomutrustning (fanns inte pengar till det)
  • Längdskidor med tjocka lager snö under
  • Blöta vantar och frysna apelsiner
  • Skinn på chokladen

Visst har jag några trevliga minnen också:

  • Pimpelfiske med pappa
  • Snöbollskrig
  • Pulkaåkning
  • Snölyktor

Men i det stora hela så är vintern inte min grej, men jag förstår att den bör få finnas i full kraft och jag vill att den ska göra det. Så idag sladdar jag vidare med Forden och njuter av att alla står vi lika inför vädret och dess makt. Det var länge sedan jag gjorde en snöängel, kanske ska prova det ikväll.

Inga kommentarer: