söndag 14 januari 2007

Så kom snön...



Så kom då vintern till Norrland och Sundsvall. Visst är gatan där jag bor vacker men ärligt hade jag nog kunnat fortsatt med gröna gräsmattor. Idag har jag fastnat med bilen 3 ggr i två snödrivor och en backe. Jag har inte svurit en enda gång, inte muttrat bara noterat doften från brända lameller och varit helt lugn. Jag mötte två skidåkare mitt inne i stan och kände mig som en idiot då jag själv slirade runt i en bil med dåliga vinterdäck. Jag kan faktiskt känna en viss glädje med alla er som längtat efter snön, ni som älskar att ränna runt i spåret eller störta ner för backar. Själv så njuter jag av vintern med ett glas rött vin, en bra bok och igensnöade fönster (nu ser man inte hur skitiga dom är). Södra Sverige håller i hatten och jag har faktiskt varit med om liknande styrkor på Skottlands västkust där en vän till mig blåste omkull.

Sundsvall 2007-01-14, fotografen är min dotter.

3 kommentarer:

rigg sa...

Oj, jag har också fastnat med bilen tre gånger idag - och mött skidåkare på gatan!

Men - jag har svurit... många ramsor!

Moddan sa...

Jag är cool *ler*

Anonym sa...

Hmm saknar snön :(