tisdag 16 januari 2007

Macken

Jag visste inte hur jag skulle göra för att få in bensinen i bensinpumparna, jag och min vän bar hundratals bensindunkar fram till pumparna men ingen av oss lyckades komma på hur vi skulle fylla pumparna. Imorgon ska vi öppna macken och vi har ingen bensin i pumparna. Inne på macken är allt smutsigt och oljigt. Massor av kartonger med prylar ingen av oss har en aning om vad det är och vad vi kan tänkas ta betalt för dom. Min vän kommer fram till mig och visar mig sina händer, hon gråter. Dom är full av rost, olja och blod.
Jag går ut och ser hur mackskylten hänger snett och att bara en lampa lyser, den blinkar till ibland och jag förstår att den kommer också att slockna snart. Hjärtat klappar hårt i mitt bröst och jag känner hur stressen tar ett kraftigt tag om mig, jag mår illa. Jag säger till mig själv flera gånger att vi kan omöjligt öppna imorgon. Jag sitter plötsligt i min säng, svettig och panikslagen och funderar på att ringa min vän och säga att vi måste skjuta på öppningen, då en inre röst säger: Du har ingen mack! Fan vad gott jag sov sedan.

3 kommentarer:

rigg sa...

Visst är det sjukt när man vaknar upp i en dröm och inte fattar att det är just en dröm? Vaknade häromdan och försökte frenetiskt klicka på min mobil för att svara på ett meddelande som inte fanns. Tror jag ska ha mobilen på längre än en armlängds avstånd när jag sover i fortsättningen.

Sven Teglund sa...

Jag tror att när man drömmer så är man egentligen vaken, det är det verkliga livet. Och när man är vaken så är det en dröm.
Men jag är inte säker på om det är så....
Var ligger macken som ni ska öppna?

Moddan sa...

Din föreställning gillas även om jag mer tror att det handlar om att hjärnan städar. Man kan ju undra hur macken kom dit? Skulle jag öppna en mack så kanske det skulle bli i Ryssbält :)