tisdag 23 januari 2007

Skatten

Det blev verkligen lite mer klirr i kassan, januarilönen surfar in på kontot och är synbart större. Nu har ju iof A-kassan höjts och säkert en massa andra saker också så summan vad jag kan slösa bort är kanske den samma.

Jag skulle vilja slösa pengar på
- Dyr whisky
- Klinker
- Inishbofin
- Taxiresor (långa)
- Mina barns viljahasaker som dom inte behöver
- Arbetskraft (hantverkare, assistenter av alla slag)
- Rött vin i mängder
- Köpa grannarnas lägenhet (bli av med dom)
- Massage

Nu tänker jag inte vara gniden, ovanstående räcker gott åt mig. Frågan är om effekten av skattesänkningen räcker till en enda punkt.

3 kommentarer:

r igg sa...

mmmm... tänk om man hade pengar att *slösa*, skulle kunna göra en lååååååång önskelista1

Stefan sa...

"Köpa grannarnas lägenhet (bli av med dom)"

me like.....;)

Moddan sa...

Rigg: Du är girig :)
Stefan: Du är cool :)