måndag 22 januari 2007

Nu är jag nazist också

I Aftonbladet fredag den 21 januari fick jag läsa att jag är nazist, i alla fall djurnazist enligt Nima Daryamadjs sätt att se på det hela. Det hela börjar rätt okey men jag känner hela tiden vart det är på väg. Mycket riktigt avslutas det hela med något så idiotiskt som "Låt inte din tallrik bli en plats där liv skändas" Jag är för god djurhållning och emot onödigt lidande men jag är också historisk en köttätare till min natur. Nu kommer många att hävda att det är du inte alls! Jo då, det är jag visst. Mina släktingar har så långt jag kan se tillbaks, och lite längre varit köttätare. Våra kroppar känner igen den här födan och uppskattar den. Jag kan respektera människors val att inte äta kött, jag tänker inte förfölja dom med biffar och försöka omvända dom. Jag kan acceptera smygvegetarianer som "bara" äter fisk och ibland även kyckling, även om jag inte förstår resonemanget riktigt. En kompis sa att han äter allt som saknar intelligent blick? Jag stirrar på korven, ser inga ögon, gapar och sväljer eller vad? Varför får inte jag välja själv vad jag stoppar i mig, varför ska jag hela tiden få höra att jag som rökare är dödsdömd ofta av en ickerökare som snyltröker på mina cigg efter ett par glas. För mig får alla äta vad fan dom vill bara dom slutar med sina pekpinnar. I den här takten så äter ni snart bara gråsten tills det att någon kommer på att även den lider och då är ni lika dödsdömd som en rökare.Jag tycker om kött och ja, jag kan se ett djur i ögonen låta det dödas (alt. döda själv) för att jag är köttätare och behöver och vill ha den födan. Jag är inte nazist, jag gasar inte ihjäl en massa kor för att sedan bränna upp dom.

6 kommentarer:

r igg sa...

Att äta allt som saknar intelligent blick låter vanskligt, jag vet mycket (och många) många som saknar intelligent blick utan att jag vill äta det... Skämt åsido, människan har ju ätit kött sedan långt innan vi lärde oss att göra upp eld, och det har nog varit grundläggande för rasens överlevnad.

Moddan sa...

Någon vill göra gällande att vi en gång i tiden åt nötter och annat, tror att vår art äter det som finns för sin överlevnad. Är utbudet litet så äter vi det som finns oavsett blick, nu är utbudet stort och därmed så är åsikterna många.

Anonym sa...

Kan man törsta/hungra/sukta efter visst kött och isåfall, vilken form av ....erian är man då???

Anonym sa...

Hur skulle vi ha överlevt på stenåldern ....om vi inte fick äta kött ????


// Anki.

Moddan sa...

Rigg: Mycket vanskligt :)

Anonymous: Kanebalism?

Anki: Helt rätt, kul att se dig här :)

Stefan sa...

hahaha...som lyxveggo de luxe kan jag inte annat än hålla med. man ska äta vad man vill och låta andra minda sin egen bizninzz. sen är ju packet på af rätt rökta i defaultläge så vad de anser är ju lika lätt att vifta bort som en dåligt stekt biff ;)