onsdag 24 januari 2007

Horoskop

Ingen erkänner att dom läser tidningarnas horoskop men de flesta ögnar igenom och vissa tror stenhårt. Igår läste jag mitt eget i två skillda tidningar. Det ena sa att jag skulle få emotta pengar och att jag inte skulle ifrågasätta gåvan utan bara tacka och ta emot. Det andra sa att min ekonomi skulle lägga hinder ivägen för saker som jag vill göra, whats new? Jag kände av naturliga orsaker mer för det första horoskopet men fast jag klev upp 05.45 och inte somnade förän efter 01.00 så kom där ingen gåva, inte en endaste sekin.

För en massa år sedan jobbade jag på ett företag där vi hade en personaltidning. Jag låg bakom den inte alltför seriösa tidningen och beslutade att jag skulle börja ha med horoskop. Istället för att skriva av någon annans horoskop så gjorde jag egna. Jag tog först reda på när mina kollegor var födda och således i vilket stjärntecken. Därefter skrev jag med kännedom om deras person och vart dom var någonstans i livet, träffsäkra horoskop med råd och annat som enbart kunde tolkas som högst personligt. Horoskopen blev väldigt populära och ingen anade att det var jag som hittat på allt, att jag lekte Gud ett tag och faktiskt styrde vissa saker i deras liv för en kort period. Det här blev ju naturligtvis jävligt jobbigt för mig, att varje vecka försöka skicka dolda meddelanden till alla mina kollegor. Meddelanden som inte bara var snyggt skrivna utan också hade ett vettigt innehåll.

Och även om vissa visste att det bara var jag som lekte så kunde dom inte låta bli att läsa, sen om det gjorde dom till bättre eller sämre människor har jag ingen aning om. Kul var det i alla fall!

3 kommentarer:

r igg sa...

hahaha... kan tänka mig att du hade det roligt att driva med dina arbetskompisar, lite styggt men himla kul. Fick dom nånsin reda på sanningen? Om inte kanske dom läser din blogg idag ;)

Moddan sa...

I´m bad :)

Anonym sa...

I min dator ligger horoskop som favoriter.
Läser det när jag vill tro på det, men det är inte alla dagar.
Det beror helt och hållet på vilket humör jag är på.............

// Anki. :)