tisdag 9 januari 2007

På löpet

Så går du ner 10kg! Bästa priset på plattskärmar! Billigaste telefonabonnemangen! Carolina Gynning säljer sina fejkbröst! Så där, nu behöver Ni inte läsa kvällsbajset ikväll (idag, för dom kommer ju fan 10.00 och kallar sig för kvällstidning). Jag har här ovan lyft ut de största (viktigaste?) rubrikerna åt Er!

Jag köper aldrig själv bajset, eller iaf nästan aldrig. Jag har förmånen att få båda på mitt jobb. Om det är en förmån vet jag inte, skulle den beskattas skulle jag definitivt tacka nej till den omgående. Visst, det finns ett antal sidor som går att läsa, som ibland är riktigt informativa eller underhållande som Nima Daryamadjs kolumn i ena bajset NAMNSNUSK
Det finns vidare en hel del skrivet om hur rik Carl Bildt är, orka bry sig! och hur kändisarnas villor brinner upp i Malibu, stackars jävlar!

Jag kan förstå att det som hamnar på löpet ska sälja tidningen, men va fan är vi så dumma? har fördumningsprocessen kommit så långt? Det är ju inga stora pengar det handlar om, nio spänn på en vardag, men fan att jag betalar det för att få reda på hur rik Carl Bildt är eller för att få veta att Gynning tröttnat på sina inlägg. Jag hoppas att inte Ni har tröttnat på mina ;)

3 kommentarer:

rigg sa...

i Hälsingland ligger mitt favoritortsnamn Njutånger. Såg på en karta i sommras att man passrear Ängen å Njöte på väg dit. ;)

Moddan sa...

Tyvärr så är det nog så att "ånger" betyder vik och det tar ju väck det jag först kom att tänka på iaf.

rigg sa...

Säkert? Var du tvungen att berätta det för mig? *snyft* men jag tycker Njutånger fortfarande låter som mågot man kan vakna upp med dagen efter...