måndag 26 mars 2007

Det är inte alls synd om mig

När jag vaknade imorse så vaknade jag med en känsla av att det var synd om mig. Jag reflekterade inte närmare över känslan utan utförde mina morgonrutiner i vanlig ordning. När jag senare sitter på jobbet med en kopp kaffe så börjar jag ifrågasätta känslan. Varför skulle det vara synd om mig? Jag räknar upp ett antal alternativ men inget av dem håller i analysen. Det är inte synd om mig alls, det måste helt enkelt ha varit en dröm som dröjt sig kvar. En dröm som gav mig denna känsla och som jag inte kommer ihåg. Då jag funderar över en känsla som denna och hur den kommer till så inser jag att jag inte riktigt förstår att den fungerar så bra som den gör. Allt är ju relativt! Jag surfar runt för att se vilka det är synd om, förutom människan i största allmänhet som Strindberg för länge sedan redan påpekat. Jag hittar följande människor som det är synd om idag:

Homofober
Britney Spears
Göran Persson
Svenska militärer
Hönshjärnor
Glittermannen

Jag inser efter ett tag att det är synd om så otroligt många att det är omöjligt för mig att ta med alla här. Och då går det bara att åter hänvisa till Strindberg och inse att killen hade koll på det här.

4 kommentarer:

rigg sa...

Äh, går man omkring och tycker synd om sig själv blir man bara deppig och tycker ännu mer synd om sig själv, blir ännu deppigare och då är det riktigt synd om en...

Moddan sa...

Jag tycker synd om alla uteliggardjuren, på vintern alltså :)

Sven Teglund sa...

Jag håller med. Jag tycker synd om t ex harar som inte har någon bostad utan måste hitta någonstans att sova varje natt. Jobbigt!

Anonym sa...

Glittermannen... sååå jäkla kul!!
Hahaha