måndag 5 mars 2007

Vett & Etikett

I helgen var jag på en 40-års fest och det slår aldrig fel, det finns alltid någon på lite större tillställningar som inte känner till vett & etikett. Jag är inte personligen så såld på att uppföra mig efter regler som någon hittat på för 100 år sedan, men vissa saker tillhör allmänt hyfs. Alla fick gå fram till en bardisk och där hämta mat själva, då finns det vissa som efter att ha ätit upp första portionen hämtar mer både en och två gånger innan alla ens hunnit tagit sin första portion. Jag vet att jag låter som en gnällkärring nu men då samma person som ätit sig mätt tre gånger inte heller kan hålla tyst i andra människors tal eller avbryter paketöppningen med att dra en allsång som ingen vill sjunga med i då känner jag bara irritation. Paketöppning är långdraget och ibland väldigt tråkigt för åskådarna, men alla vill att paketen ska öppnas och den som är förärad alla gåvor får sin stund i rampljuset som den huvudperson han/hon är. Står man inte ut kan man gå ut och röka, ta en drink till i baren på vägen ut och väl ute snacka skit med de andra som flytt en stund från paketöppningen. Sen har vi dom som kommer långt innan utsatt tid som dessutom är lite väl rund under fötterna med tanke på att festen inte ens har börjat.
Om man bortser ifrån dessa småsaker så var festen väldigt lyckad och jag orkade roa mig själv till 03.00 vilket var starkt jobbat med tanke på att jag ligger rejält på minus då det gäller sömnkontot.

Inga kommentarer: