lördag 3 mars 2007

Ordningen återställd!

Zlatan är tillbaks till landslaget och det tycker jag är helt kanon. Jag vet att åsikterna går isär en del då det gäller just denne man men personligen så tycker jag att det är helt rätt att krusa en stjärna. Vi svenskar har lite svårt för sådant, här gäller samma regler för ALLA. Och visst det kan väl vara bra i vissa fall, men inte i detta enligt mig. Man måste komma ihåg hur dessa killar blir behandlade ute i sina klubblag, som Gudar om dom gör bra ifrån sig och där lär dom sig ett helt annat beteende än det vi är vana vid hemma i Svedala. Zlatan har haft detta beteende hela vägen, helt osvenskt har han förstått sitt värde och agerat utifrån det. Det enda som kan störa mig en aning är att det börjar naggas i kanten på det ärofyllda uppdrag det innbär att ta på sig en landslagströja. När landslaget kallar då ställer man upp, med en ära och gör sitt bästa för Sverige, detta gäller inte bara fotboll. Jag kan misstänka att storheten av att få representera sitt land ibland överskuggas av alla dollars som är i farten.

2 kommentarer:

Stefan sa...

jag minns när zlatan sade i media för några år sedan att jag kan bli en av världens bästa fotbollspelare - då vann han min respekt. så coolt att våga säga så och nu också visa att han är på god väg.

sen är det lite för mycket scoutläger över landslaget och det är kanske därför det inte går så bra för sverige i internationella sammanhang i fotbollsvärlden. krusa upp stjärnorna för det är till syvende och sist de som gör målen och det är målen som räknas inte deltagandet på denna nivå.

Moddan sa...

*applåderar*