fredag 2 mars 2007

Konstiga hål

Jag hade tänkt ondgöra mig över kommunen, arrendeavtal och vem som ansvarar för avlopp, underjordiska kulvertar m.m. Men den lilla glöd som tändes i frustration vid lunchtid är som bortblåst och jag inser att det inte spelar någon större roll egentligen. Att det har varit ut 6 st personer som representerat olika avdelningar och titta på hålet i backen spelar ingen roll. Att alla dessa 6 personer hänvisat ärendet mellan sig spelar ingen roll heller. Att ingen tycks vara ansvarig för den arrenderade marken när hål bara uppstår men väldigt intresserade då arrendet ska in spelar inte heller någon roll. Jag hade en dröm för ett tag sedan där det uppstod ett gigantiskt hål i backen varpå hela byggnaden tippade ner och försvann för alltid. Nu när jag tänker tillbaks på den drömmen och det verkliga hålet som uppstått så kan jag nästan känna att det vore skönt med en sanndröm.

Inga kommentarer: