torsdag 15 mars 2007

Du har mail!

Det blinkar till ett litet gult kuvert längst ner till höger på skärmen.
"Du har x antal nya mail"
Det pirrar till lite, en ilning efter ryggraden. Kan det vara?

Det var:
Daytoner
Ellos
RXK Läromedel
Marias Quiz
Travelstart

Har jag någonstans någon gång sagt att jag vill ha all denna reklam? Nej! Jag vill INTE och jag gör det jag kan för att slippa, men tydligen inte nog.

Det blinkar till igen för att visa sig att ännu mer konstig reklam trillat in. Några mail som rör jobbet och en rolig (?) historia från en vän. Jag har satt en Post-it lapp precis ovanför min brevlåda på skärmen där det står "Reklam nej tack!" men det skiter dom i och precis som det är i min brevlåda hemma, den i real life, så öser det in mängder av exakt samma reklam (blad).

Jag vill ha kärleksbrev, beundrarpost, brev från vänner som vill hitta på något roligt!!!
Så nu har jag klistrat upp ännu en lapp med utförliga instruktioner om vad som får läggas i min låda, ska bli spännande att se om det hjälper.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Moddan!
Tack! Du är sååå välkommen :)

(observera att detta bara skrivs i ETT ex, och endast är verifierat av EN, dvs. mej):-)

Ha en bra dag, Tjoo!

// Zoowie.

Anonym sa...

Jag håller med! Jag längtar också efter mejl!

Sven Teglund sa...

Det är lätt att bli en Nix-människa, som försöker på alla sätta att skydda sig från saker man inte vill ha, t ex reklam. Men det är en svår kamp, det strömmar in i alla kanaler, överallt och vill man skydda sig får man lägga allt mer energi för att täppa till alla hål.
Tyvärr tror jag att Nix-inställningen bara gör en frusterad och negativ.
Jag tror att det är bättre att ta emot Allt, och sen slänga det man inte vill ha, utan att låta något fastna i ens sinne.
Ett öppet sinne kan inte stängas, och det behöver inte heller skyddas.Det är genomsläppligt.

Unknown sa...

Anledningen att du får nyhetsbrev från Travelstart är för att du någon gång anmält dig till nyhetsbrevet. Om du vill avregistrera dig så är det bara att göra det via sidan eller nyhetsbrevet så slipper du reklamen:)

Lycka till!

Anonym sa...

Hej,

Jag håller med. Jag har heller aldrig efterfrågat spam från Daytoner men de fortsätter att spamma fastän jag har "unsubscribed" vid ett flertal tillfällen. Oseriöst.