fredag 9 mars 2007

Det snackas om..

Tänk vad otroligt mycket det pratas om just nu runt i världen och här hemma. Vad pratas det om där du befinner dig? Är det Lasse Brandebys vara eller inte vara i "Lets dance" eller kanske är det dagen, F R E D A G E N?

Här där jag befinner mig pratas det mycket hockey, slutspel MoDo - Timrå. De flesta håller nog på Timrå som är grannkommun men Örnsköldsvik ligger bara nästgårds och har en hel del supporters även här. Själv bryr jag mig inte särskilt mycket om hockey, imponeras dock av deras system som måste dra in en massa mer pengar än fotbollen. Dom spelar hur många matcher som helst i serien = klirr, dom spelar 7 slutspelsmatcher = klirr och dom spelar faktiskt under för sporten rådande säsong. Tänk om fotbollen kunde lära lite av hockeyn, spela fler matcher och framförallt spela under gällande säsong. Som det är nu så har dom uppehåll mitt i sommaren så vi får sitta och hacka tänder i november för att se de sista matcherna.

Vidare pratas det om att det är fredag och äntligen helg, jag bryr mig inte särskilt mycket om det heller. Veckorna springer iväg och jobbet gör ingen skillnad på dagar som det är just nu.
Det pratas ovanligt lite om melodifestivalen och det tycker jag är helt okey eftersom det pratas lite även om viktiga saker, vad som är viktigt är ju iof upp till var och en.
Idag ska jag prata om att solen faktiskt sken då jag for till jobbet tidigt imorse och att jag hörde fåglar sjunga. Har dom kommit tillbaks från ett varmt land för tidigt? Har dom varit här hela vintern men sjöng sin lov till solen? Jag är totalt okunnig då det gäller fåglar men jag kan verkligen uppskatta deras morgonsång.

1 kommentar:

Dennis Alexis Hellström sa...

Fånigt att Lasse har ut alla som KAN dansa. :S

http://www.bimboboy.com/blogg