onsdag 7 februari 2007

Svinsemester

Nu är det kallt, svinkallt. Minus 20 och jag försöker förstå varför vi bara går på? Vi går ut, startar vår iskalla bilar och åker iväg till våra jobb. Vi huttrar och snorar och alla har vi om inte röda ansikten så röda näsor. Det är inte på sommaren man ska förbruka alla sina semesterdagar, man ska ha några kvar till svindagarna. Ligga i soffan under filten, dricka varma drycker beställa hem mat av de stackars satar som inte har några semesterdagar kvar.
Känner mig först gnällig då jag ser genomåkningen av störtloppet för damer. Minus 20 grader i hundra km i timmen, vad motsvarar det för kyla? Men jag inser ganska snart att dom valt det själv, precis som jag valde att inte ta semester idag.

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Ta på dig mycket kläder och njut av kylans underbara renhet!

Anonym sa...

Fyra eller fem veckors semester om året är alldeles för lite. Det skulle vara fyra veckors ledigt per årstid istället.

Anonym sa...

Ja det är rent, absolut :)
Jag vill vara ledig idag :)