tisdag 27 februari 2007

Modjo

Gwendalyn far omkring i en silverdräkt och håller i en påse. I den påstår hon att hon har min modjo?? Jag förstår inte riktigt vad hon menar men eftersom det enligt henne är mitt så vill jag väldigt gärna ha det tillbaks. I jakten på Gwendalyn som går igenom en uteservering i Thailand, genom ett slott i Skottland och även i mitt vardagsrum får jag hjälp av en lustig man i grön hatt. Han säger sig vara en ärkefiende till Gwendalyn och har kraft att förinta henne. Jag tycker att det verkar överdrivet och säger att det enda jag vill ha är påsen som hon har i sin hand. Tillslut så har vi i alla fall fått in Gwendalyn i ett runt rum (hon kan flyga) och hon svävar i taket. Mannen i den gröna hatten ber mig stå tillbaks och börjar läsa massa konstiga ord med en röst som låter som om en aborigin som blåser i en didgerdoo. Gwenadlyn ser ut att må dåligt och börjar bli genomskinlig tills hon med ett litet *poff* försvinner och påsen far upp och ut faller röda rosor som när dom faller mot golvet blir till blod. Jag går fram för att titta men blodet har torkat till små röda runda stenar.

Jag läser inte serietidningar, tittar inte på tecknad film eller liknande. Varför drömmer jag så här? Vem fan är Gwendalyn? och vad står mannen i den gröna hatten för? När jag nu ändå drömmer så tydligt kan jag väl få drömma något jag kan förstå, något som ger mig en behaglig känsla i kroppen och inte som nu, då jag vaknar med ett - Ehhh vad fan!

1 kommentar:

rigg sa...

Hahahaha... du borde undersökas ;)