onsdag 28 februari 2007

Borden

Jag borde plantera om mina krukväxter dom verkligen ber mig om det varje gång jag vattnar den urholkade jordskorpan i respektive kruka. Jag borde vika in all tvätt som jag samlat inte i hög utan i ett berg. Jag borde köpa den där lampan till min dotter som jag lovat sen förra våren men inte kommit mig för att göra. Jag borde glasa in dörren i vitrinskåpet, det är ju bara ett par år sedan jag satt dit den. Det finns en massa borden och jag är väl medveten om dom. Jag hamnar på resesidor på nätet och drömmer mig bort till dagar utan borden. Jag ser mig själv sittandes på en klippavsats på Inishbofin helt utan borden och med en tanke som är fri.
Om man nu inte tycker om alla dessa borden varför skaffar man sig dom då? Visst det kommer alltid att finnas borden men det kan ju inte vara så svårt att minimera dom. Om jag ger bort blommorna, kläderna (inte alla men det mesta) accepterar att mitt vitrinskåp inte har glas och ger dottern pengar till en ny lampa som hon kan köpa själv, då skulle jag vara en bra bit på väg i mitt nya "bordelösa" liv.

Inga kommentarer: