måndag 12 februari 2007

Dunka Dunka


I helgen var det fest. Två som fyllde år hade hyrt Pipeline och dagen till ära så återförenades Dunka Dunka. Jag tänkte att detta får jag bara inte missa och tog med mig mina två (snart) 16-åringar i tron om att dom skulle gilla det. Båda deras morbröder var med i bandet och bara det skulle ju göra att dom skulle tycka att det var fräckt.

Det var inte förrän efteråt jag reflekterade över hur fräckt jag själv skulle tyckt att det varit att följa med min mamma på en "minnenas serenad"

Jag hade iaf grymt roligt och jag tror att mina barn iaf fick med sig någonting positivt, det finns fler vuxna som dansar lika galet (löjligt?) som deras mamma.


3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Visst är det roligt när musik förenar, t om över generationsgränserna...

Stefan sa...

haha...när jag står med mitt gäng och skriker " are you funky tonight!!"

så betyder det mao att några i publiken tycker att vi spelar pensionärsfunk...fan vi har hållit på i 20 år nu...

*tittar sorgset på de rynkiga händerna och den begynnande flinten*

;)

Moddan sa...

Kan mycket väl vara så *ler*