lördag 3 februari 2007

Jag saknar

Jag saknar en bra granne, en sådan man bara kan ramla in hos och dela sina funderingar med. Jag hade bra grannar men dom har flyttat.
Jag saknar en homosexuell manlig vän som kan vara lika bitsk och ärlig som Jack i "Will & Grace" Någon som kunde ta ner mig på jorden med jämna mellanrum.
Jag saknar en rik väninna som inte har annat för sig än att ta med mig (bjuda) på roliga resor och annat dyrt. Om hon dessutom dricker en aning för mycket spelar ingen roll.
Jag saknar känsel i höger stortå, vad det nu har att göra med allting.
Jag saknar en man. Inte vem som helst, jag saknar HAN!

Om jag skulle ha allt detta så skulle säkert min trygga granne få knoster på min bögkompis och avundas min rika väninna. Min bögkompis skulle fullständigt döma ut min granne OCH min pojkvän. Min rika väninna skulle med all sannolikhet dricka upp mitt futtiga vinlager och min man skulle med all säkerhet aldrig vilja vara hemma hos mig. När jag fyller år skulle jag vara tvungen att ha ett kalas för var och en av dem. Då återstår bara höger stortå, den utan känsel. Och den saknaden är bra, den ställer aldrig till med mer än att foten domnar bort i högklackat och det stör ju bara mig.

3 kommentarer:

rigg sa...

Och din högra stortå kräver inte ens att du tänker på den på din födelsedag!

Moddan sa...

Kanske får ordna något extra åt den någon gång :)

Anonym sa...

Jag saknar oxå en god granne, en sådan man skulle kunna slinka in på ett glas vin efter jobbet och dom dagar när ALLT står upp i halsen på en......... :)

Anki.