måndag 5 februari 2007

Hallå!!

Igår fick jag ett telefonsamtal från det förgångna.
Det måste vara 24 år sedan vi sågs eller pratades vid.

- Hej! Vet du vem det är?
- Ehh nää?
Här följde en massa ledtrådar som skulle göra att jag kom på vem det var.
- Nä du jag vet inte vem du är. Vem är du och vad vill du? Jag är på väg ut!
Han svarade att det var Krister också följde ett skratt.
- Nu blev du paff va?
- Hmm jo, Vad vill du?
Han började genast berätta om allt som hänt honom de senaste 24 åren, vart han bott med vilka han varit ihop med, att han varit gift och hur många barn han hade. Vad han jobbade med och varför han skilde sig ifrån frugan *HÖ HÖ*
- Jaha, ja jag har som sagt lite bråttom, vad vill du?
Han var singel, kom på att han skulle söka rätt på mig??? Varför det? Hur kan man komma på en sådan sak? Hur kan man ringa en bekant från antiken och mer eller mindre föreslå en träff utan att fråga om personen är intresserad eller ledig? Hur kan man ringa någon som bad en mer eller mindre att dra åt helvete senast man sågs?
- Jag måste som sagt åka men det var intressant att höra vad som hänt dig, du kan fortsätta med ditt liv nu, jag ska fortsätta med mitt.
- Men du vänta, ska vi inte ses något då?
- Nej det ska vi inte.
- Kan jag ringa igen?
- Gör inte det! Ha det bra! Hej då!
- Du vänta, vet du att min pappa är död?
- Hmm nä, det var ju tråkigt.
- Han brann upp i en bil.
- Usch då, nyligen?
- Det var samma dag som dom begravde Prinsessan Diana, förstår du vad tragiskt?
- Ehh ja, ja det var ju tråkigt men jag måste faktiskt åka nu (sant).
- Ja men ha det bra då, jag ringer något igen
KLICK!
- Va fan, jag sa ju att jag inte ville det.
Tuuuuuuut

Inga kommentarer: