söndag 31 december 2006

Kvällsbajs

Jag läste i en av kvällstidningarna igår att Lars Ohlys sambo Åsa Hagelstedt hade gått till attack mot Lasse Berghagen på sin blogg. Herr Berghagen hade tydligen köpt en porrtidning på en bensinstation och Hagelstedt menade att mysfarbron nu hade förvandlats till en slemgubbe. Vidare menade hon att alla borde bojkotta allt Berghagen gör. Om han nu har köpt en porrtidning eller inte, enligt han själv köper han bara historiska tidskrifter, så är han ju långt ifrån ensam om det. Om vi ska bojkotta alla som köper dessa tidningar blir det inte många kvar skulle jag tro. Porr är för övrigt en fråga som kräver ett större utrymme för att diskuteras så det ämnet tänker jag inte ge mig in på här. Det som slår mig är att kvällsbajset (kvällstidningar) får hålla på med vilken form av journalistik som helst utan att bli bojkottade. Jag gjorde en sökning på nämnda artikel men den var borttagen från kvällstidningens sida på nätet. Jag gjorde vidare en sökning på Åsa Hagelstedts blogg men den fungerade inte för tillfället??? Jag undrar varför?

Ett löp på en av kvällstidningarna visar en stor bild på Kikki Danielsson och texten lyder: Kikki firar nyår ensam. Vilket hån mot alla människor som firar alla helger ensam. Kikki har iaf fått ett besök av en journalist eller det kanske räckte med ett telefonsamtal om dom nu har pratat med henne alls. Kontrasten blir stor då ena dagens löp handlar om Kikkis ensamma nyår till nästa dags avrättning av Saddam Hussein. Fast å andra sidan kanske jag borde vara glad om en svensk sångerskas ensamma nyår är en förstasides nyhet, då kan jag försäkra mig om att inget annat viktigt har hänt den dagen, eller??

1 kommentar:

rigg sa...

Löpsedlarna på dagens expressen utlovar bättre orgasmer! Visst är det en fin avslutning på 2006, eller är det en försmak av 2007?

;)