onsdag 27 december 2006

De tre vise männen

Stjärnan skall leda de tre vise männen rätt, men idag då alla fönster har minst en stjärna och många även en stake så är det inte enkelt ens för visa män att hitta rätt. Kanske är det därför vissa använder sig av blått ljus som sticker ut lite mer. De som har blinkande slingor vill verkligen förvissa sig om att få besök även om det framkallar epileptiska anfall hos grannarna.

Så var julen mer eller mindre över för denna gång och det känns så vemodigt på någotvis. Ett jäkla ståhej för en enda dag. Mat i överflöd, klappberg som aldrig tycks ta slut och en lagom irritation på en släktings ständiga kommentarer. Men jag vill inte vara utan någonting, jag skulle vilja ha mer! en riktig "Fanny & Alexander" jul. Såg i vanlig ordning just "Fanny & Alexander" på Annandagen. Vissa tycker att den är i längsta laget men inte jag. Jag vill inte klippa bort en enda scen även här vill jag ha mer. En parad av Sveriges bästa skådespelare med kulisser som får åtminstone mig att tro att jag är där samt ett underbart foto och en mästerlig regi.
Jan Malmsjö ger mig kalla kårar år efter år och jag vill ha mer!!

Ni som väntar på min gran väntar inte förgäves, den kommer!

Inga kommentarer: