fredag 15 december 2006

Shopping

Jobbat och jobbat, mer än vad det var tänkt men det tycks funka. Handla på ett hysteriskt OBS! jag hatar den affären egentligen och vore det inte för att grannen (systembolaget) sålde goda viner skulle jag aldrig hamna där. Kvinnor i olika åldrar gick den värsta brottningsmatch jag skådat sedan Karelins tid i skinkdisken och jag tackade min mor för att hon ombesörjt den sysslan åt mig.

Birsta (Mammons dal) är ett annat ställe jag försöker undvika så gott det går. En hel dal fylld av allehandla affärer. Bilnasare, kedjor med lustiga namn (Jysk, Rusta mm) och dalens Gud Ikea gör att massorna vallfärdar och jag blir svettig bara jag tänker på det. Nu har Sundsvalls stenstad fått en ny galleria och vad jag förstått så har den gamla med bara några år på nacken byggts ihop med den nya och fått ett helt nytt namn. Eller ärligt talat så vet jag inte för jag har inte varit där än. Jag vet inte om vi har en gigantisk galleria över hela stan eller flera små. Imorgon får jag veta för då ska jag handla julklappar men inte före jag fått minst två Irish coffee.

Inga kommentarer: