måndag 18 december 2006

Bloggar

Det här med bloggar tåls ju att fundera över. Jag blir imponerad av hur bra en del bloggar är och jag fastnar i den ena intressantare än den andra. Människor har så mycket att berätta!

Samtidigt bläddrar jag snabbt förbi vissa, de som bara allmänt dravlar om sin egen vardag och dessutom inte skriver särskillt väl eller underhållande. Inser då jag reflerkterar över detta att jag själv har en sådan blogg och undrar vem fan som kan tänkas vilja läsa mitt dravel? Helt klart är väl att de flesta vill bli lästa annars kan man ju ha en klassisk dagbok i papperformat hemma i lådan.

Frågan kommer då genast:
-Varför vill jag (vi) att andra människor ska läsa om vår vardag? Om hur stökigt jag har det hemma eller vilken aptrist helg jag haft? Igenkännande? Ja kanske men jag tror också att det finns andra anledningar, att synas? se sin blogg på nätet och få ett bevis på att jag existerar.
Det låter ensamt, jag är ingen ensam människa och ändå nördar jag mig med en egen blogg???
Det kan ju också vara så att man bloggar i hemlighet, att man på så vis får utlopp för sina tankar som man av någon anledning inte törs yttra hemma.

Hur det än är med detta så bloggar folk som aldrig förr och det finns säkert nästan lika många anledningar till varför som antal bloggar.

Jag har placerat min blogg i
Sundsvall
på bloggkartan.se

2 kommentarer:

rigg sa...

Klart man bloggar för att man vill att andra ska läsa ens mer eller mindre genomtänkta svammel... Jag satt i ett par timmar en dag och klickade frenetiskt på länkar i bloggportalen.se för att hitta favoritbloggar, måste ju få ihop en favoritlista till min egen blogg ;)... faan vad mycket strunt det finns, men även några väldigt bra. Din blogg kommer jag självklart att lägga med i blogglistan, bara jag får ihop tillräckligt många andra för att sammanställa en ;)

p/s ska jäsa vin och byta till mig kaninskinnet ;)

Moddan sa...

Blogglista? ska jag måsta ha en sådan också? Trodde det bara var att skriva av sig jag..men aldrig är någonting lätt *ler stort*