onsdag 16 maj 2007

Supermulle

Jag blev hämtad på jobbet av mina kollegor. Nu skulle det firas och vi brukar utsätta födelsedagsbarn för deras fobier. Någon har fått suttit som kartläsare i en rallybil en annan har fått rida med akuten som slutstation, vilket iof var en rätt skön omväg för personen i fråga eftersom det vankades morfin. Jag grunnade ett tag på vad jag själv skulle utsättas för och insåg rätt snabbt att det inte var bungyjump från Alnöbron (TACK!) Kläderna som jag var tvungen att sätta på mig gav mig en hint om vildmarksäventyr. Visst! jag hatar husvagnar och campingplatser och hade jag varit tvungen att genomlida något sådant så hade dom träffat rätt gällande fobier. Nu fick jag istället paddla kanot, övernatta i militärtält och leka vildmarksmänniska. Det var kallt men inte olidligt, brasan och vissa procenthaltiga drycker höll oss vid gott humör. Det tävlades i grenar a la scouterna och jag tilldelades diplom som bevisar att jag är en auktoriserad supermulle. Det är inte bara svårt för mina nära att tro, det är även svårt för mig att ta till mig. Om dom bytt ut e i super till a så hade det varit enklare att tro.

Det var i alla fall en trevlig upplevelse och jag tackar alla inblandade, sneglar på diplomet och undrar om jag kanske inte är så betong och asfalt när allt kommer omkring.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lite läskigt låter det allt, men framför allt: vilket ljuvligt kompisgäng!

rigg sa...

härligt, kan vara en rrolig upplevelse att bli kidnappad av arbetsgänget sådär... själv blev jag bortförd till kanonön med båt! 2 dagars äventyr där också!

Moddan sa...

Det är läskigt att släppa kontrollen och bara glida med men på samma gång helt underbart att våga. Jag är dock väldigt glad att jag slappa campa på Husvagnsgatan och leka grillkväll med närmaste husvagns inneboende.

Sagan Om Livet sa...

*avundsjuk* sammanfattar nog bäst. Grattis till såna kompisar!