tisdag 8 maj 2007

Fan vad onödigt!

Vem vill tända på något med flit bara för att få se det brinna? Jo en pyroman och det är ju ett kapitel för sig. Vem vill tända på ett bad som drivs av en ideell förening? Ett bad som har räddats från nedläggning av ideella krafter och som är ett av de få kvar sedan kommunen stängt de flesta i sin spariver. Att branden var anlagd råder det inga som helst tvivel om, det var bara tur att vi var på plats och kunde släcka innan den tog sig. Vi såg en yngling springa från platsen till en väntande bil som snabbt for därifrån. Det är dessa uppgifter som gör det så skrämmande, någon har planerat det här, någon har en fin bil och körkort alltså måste någon räknas som vuxen. Om det hade varit några barn som lekt med tändstickor så hade jag inte haft ont i magen, varit irriterad med all sannolikhet men inte haft ont i magen av oro. Polisen är rätt övertygade om att de kommer att försöka igen. Jag blir heligt förbannad då jag inser att vi inte kan göra mer än att vänta och se vad som händer. Det hela är så jävla onödigt!

Idag fyller jag år och det känns också onödigt, jag menar vem har sagt att jag accepterar eller lever efter vår tidräkning? Hade en fest i helgen som var väldigt rolig, så rolig att kvällen tog slut för snabbt och åter igen hänvisar jag till att jag inte sagt ja till tidräkningen. Det är roligt med fester och nästan lika roligt efteråt då allt ska summeras, hände det några skandaler? nää inte vad jag vet! men efter ett tag så ploppar det alltid upp någon liten skandal som pricken över i:et. Ikväll ska jag unna mig en whisky och njuta av bubbelbadet jag fick i present, ha en bra dag!

6 kommentarer:

Per sa...

Grattis! Drick en whiskey åt mig också :)

Ang. pyromani; Onödigt är bara förnamnet. Jag antar att det är badet här bredvid du menar. Dit brukar ju dottern gå!

Moddan sa...

Jo vi menar samma bad, känns så trist då man vet att vi är många som jobbar ideellt med dåliga förutsättningar. Ska vi också behöva oroa oss för planerade uppförsbackar skapade av idioter.

Anonym sa...

Ett försenat Grattis, till dej!

...och om det är festerna som alltid är för korta eller tiden som går för fort, det vet i tusan. Men nåt galet är det med det hela.

Moddan sa...

Tack zoowie och välkommen tillbaks, såg att du som jag inte lyckats med att göra sig av med den ständiga följeslagaren :(

Anonym sa...

Näee, det är väl faan oxå att det ska va så svårt.
Ha börjat läsa Allen Carr´s bok nu. Alla säjer att den får oss att förstå att vi bara är lurade att tro att vi inte kan....på nåt vis.

Hmmm...ska bli spännande att se om han lyckas övertyga mej om att det är så det ligger till.

Moddan sa...

Jag ser fram emot en recention :)