fredag 25 maj 2007

Harald säger..

Jag kan inte komma ihåg att jag hade någon låtsas kompis när jag var liten, hade kanske fullt upp ändå eller så var jag kanske fantasilös. Min dotter hade en påhittad vän som hette Olsson (av alla namn). Olsson låg ofta bakom sådant som hon själv inte kunde stå för och hon sa att Olsson var en liten flicka. Jag tyckte alltid att Olsson lät som en vuxen person med dåligt omdöme. Jag har funderat lite på Olsson och alla andra låtsas personer som barn diktar upp och kommit fram till att det inte bara är barnsligt fantasifullt utan genialiskt. Jag har därför skaffat mig en sådan vän, han heter Harald (av alla namn). På Harald kan jag skylla ogenomtänkta uttalanden, sådant som man som vuxen inte kan skylla på någon existerande person eller är villig att stå för själv.

Harald har redan börjat ta rätt stor plats och tycker att jag aldrig gör något roligt, att jag bara jobbar och är vuxet tråkig. Han har tom hotat att skaffa en annan mänsklig kompis om jag inte skärper till mig. Han tycker att mitt bloggande är patetiskt och tjatar om att få skriva ett inlägg eller två, jag har sagt att jag ska tänka på saken och varnar Er nu alltså för att Harald kan komma att skriva ansvarslösa uttalanden här framöver.

Ha det bra eller som Harald alltid säger:
- Skärp dig! (Er!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla skulle vi ha en låssas kompis.
Det skulle inte vara helt fel.

LILLAN sa...

När jag var liten hade jag en låssas kompis. Det var den bästa vän jag hade.

rigg sa...

moddan, jag säger bara: du vet vart jag jobbar... (eller ska jag berätta det för Harald) *hahaha*

Moddan sa...

Harald sa då jag berättade om ditt hot - Make my day! :)