måndag 28 maj 2007

Alice och samerna

Jag läste en intervju i aftonbladet med Alice Timander i helgen. Rubriken handlade om att ha sex i 90-års åldern men intervjun handlade mer om hennes 3 spruckna äktenskap. På sidan av intervjun fick man se hur en dag i Alice liv såg ut. Hemtjänsten dök upp men jämna mellan rum och vid 14.00 satt hon på sin TV. Nu är det så att Alice är väldigt besviken på utbudet som till större del handlar om samer och snö, inte bara just denna dag utan alltid enligt Alice. Jag skrattade högt då jag läste detta och undrade vilka kanaler människan egentligen har? Men så här efteråt tycker jag nog mest att det är tragiskt. Visst, hon vill själv synas i media och det är ju det som varit hennes grej men borde man inte fundera lite innan man publicerar en sådan intervju. Jag kan inte säga med säkerhet att hon är gaggig men efter hennes uttalanden i intervjun så blir jag bara beklämd.

Inga kommentarer: