tisdag 29 maj 2007

En slumrande surkärring

Utanför mitt kontor finns ett antal parkeringsplatser som tillhör vårt företag. Det är endast där behöriga personer får parkera. Det finns skyltar som informerar om detta samt skyltar om att det är förbjudet att parkera i området direkt intill. Nu tillämpas vild parkering av kreti och pleti (personer utan behörighet) och skyltarna som talar om att det är förbjudet måste vara de mest ignorerade trafikskyltarna i norra hemisfären. Jag känner hur en slumrande surkärring vaknar i mig, jag brukade inte bry mig men nu skulle jag lätt kunna slänga ur mig en surkärringsharang då jag med nöd och näppe lyckas backa ut bilen från min parkering utan att krocka kretis folkabuss.
Att den slumrande surkärring vaknat bevisades även i helgen då jag barskt sa åt ett barn att stänga dörren (ungen sprang ut och in hela tiden och stängde den aldrig med följd att isande vindar drog in över min rygg). Barnet ifråga slutade att springa ut och in och sprang istället till sin mor och far som inte ägnat ungen en sekund av uppmärksamhet innan, men nu gav mig sura blickar.
Det skiter jag fullständigt i och Harald applåderade min inställning för första gången!

4 kommentarer:

Per sa...

Minförsåt kanske?

Moddan sa...

Hur menar du då=

Anonym sa...

Harald är på gggggg ????

Moddan sa...

Harald är alltid på G