torsdag 15 november 2007

Prenumeration av dofter

Det doftar pepparkakor, ja jag vet att det lackar mot jul men det har doftat pepparkakor från och till en längre tid nu. Det doftar svavel, dessa utstickande dofter söker upp mig närhelst på dygnet oavsett vart jag befinner mig och vad jag gör. På dagtid noterar jag det bara och jag har slutat försöka härleda vart dofterna kommer ifrån. På nätterna vet jag vad det handlar om, då är jag tvärsäker att det rör sig om en hjärntumör eller någon annan dödlig sjukdom. Jag tror att jag läst om det, att en viss typ av hjärntumör spelar spratt med doftsinnet som ett första symptom. Att jag ska har jag redan förlikat mig med men inte nu!? På morgonen avfärdar jag nattens tankar och ser på mig själv i spegeln både förnöjsamt (att jag lever) och ironiskt (din dumme fan). Dofterna dyker upp och även om jag ibland kan få dom bekräftade av andra så tar dom över på natten, jag antar att jag a) lider av dödsångest b) har en dödligsjukdom eller c) ett ovanligt skruvat doftsinne. Jag får väl vara glad att det inte är äckligare dofter än pepparkakor och svavel även om den senare ibland kan liknas vid kroppsgaser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det möjligtvis vara Kecke Boström som doftar på natten ?

Moddan sa...

Kecke Boström doftar både det ena och andra men han är ju inte med mig hela tiden så det tror jag inte. Dessutom doftar Kecke mer buskar, gräs och fukt.