tisdag 25 september 2007

Huvudstaden

I helgen som var besökte jag huvudstaden och reflekterade över följande.

- Det är omöjligt att fråga en person efter vägen eftersom alla svarar att dom bara kan tunnelbanan, vilka är det då som sitter i ALLA bilar överallt?

- Hur kan en 90g hamburgare och strips på ett Söderhak kosta 149:- och ändå gå åt som smör i solsken?

- Jag tyckte att jag bodde bra på Globen tills 10.022 females stormade byggnaden för den sk. Ladys night. Snacka om hönsgård i hotellet och till frukostbuffén.

- Stockholmarna är iaf otroligt duktiga handbollsspelare, jag säger bara Skuru.

- Jag är ett känslomässigt vrak, jag gråter för minsta lilla. När speakern ropade min dotters namn och förklarade att det var hennes 1:a 2:a 3:e 4:e mål osv. så rann tårarna och jag kunde inte prata utan att ulka. Jag grät iof också när någon annan helt okänd gjorde illa sig eller på annat sätt utmärkte sig. Jag är hyper känslig och tårarna är hela tiden på väg att rinna över.

- Det är skönt att komma hem till Norrland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar hela handbollsgänget !!!
Föräldrar som ungdomar !
Vilket häääääärligt gäng !

Anonym sa...

Nu har 08:orna ännu engång bevisat att dom bara är 99 alltså inte riktigt 100 :)