måndag 9 juli 2007

Om nu någon tror att jag bloggar mindre för att jag har semester, för att jag kanske är på resande fot i främmande land eller för att jag ligger och slappar på en strand någonstans så är jag ledsen att säga att så är INTE fallet. Det jag håller på med kallas ARBETE, och jag börjar förstå ordets innbörd. Jag kan nu förstå hur det måste ha varit innan lördagen blev en ledig dag, va fan jag har i bästa fall en ledig kväll per vecka och då dör jag i min soffa. Om solen skiner så är det lika med grymt mycket jobb, om det regnar så är det lika med få ordning på allt inför nästa soliga dag. Men jag ska inte beklaga mig, jag har valt det själv även om jag ibland misstänker att jag inte kan ha varit helt nykter då jag gick in i detta. Jag försöker intala mig att semester är överskattat även om jag konstigt nog längtar till hösten för att eventuellt då kunna unna mig detta.

Inga kommentarer: