onsdag 11 april 2007

Vi väljer oss fram

Jag tror att jag funderat ut varför vi (jag) är så fullbokad och stressad jämt. Jag tror att jag tillhör de männsikor som har svårt att välja. Om jag blir sugen på en pizza så kan jag vända hem efter att jag sett menyn som erbjuder 88 varianter. Men där gjorde min fundering ett magplask eftersom jag valde att gå hem och inte valde att välja en av alla 88 pizzor.

När vi sprang omkring naken och inte behövde välja vad vi skulle äta utan åt det som vi kom över, när vi inte valde bort en bra man för att det eventuellt skulle kunna dyka upp en ännu bättre man nästa parningssäsong, när vi inte valde grotta efter storlek och smak utan somnade där skydd mot natten fanns då var vi definitivt inte fullbokade. Om vi var stressade vet jag inte men jag har svårt att tro det, jag tror att det enda valet som fanns var att hålla sig vid liv och föröka sig. Fast det är ju också ett val om det inte enbart gick på instinkt. Det måste ha gått på instinkt för jag har svårt att se Knot-Lisa sitta och deppa på en klippa med funderingar på att hoppa. Jag tror inte heller att Bertil-Ben avbildade förökningsritualer på sin grottvägg för att hetsa upp sina fantasilösa medmänniskor och dessutom bli rik på flinta.

Men vad vet jag? Inte ett jäkla nå! Återkommer en annan dag!

1 kommentar:

Sven Teglund sa...

Gör som jag. Bestäm en pizza som du gillar och beställ den alltid.
Och alltid wienerbröd när du går ut och fikar..
Men å andra sidan finns det risk att man betraktas som tråkig. Men det är det värt.