fredag 20 april 2007

Nasare igen....

Telefonen ringer och en övertrevlig kvinna från Stockholm presenterar sig och det företag hon ringer ifrån.
- Jag vill börja med att säga att jag inte säljer något!
- Jasså det säger du, svarar jag norrländskt misstänksamt.
- Nej du förstår att Du och Ditt företag skulle kunna göra oss en tjänst.
- Hmm jaha, svara jag och tänker att jag ska verkligen försöka att inte avbryta det här samtalet med att jag inte är intresserad.
- Vi vill bjuda Er på en hemsida och eran motprestation blir att vi får använda Er som referens, vi har valt ut just Erat företag bland alla bla bla bla och det enda jag behöver veta nu är om Ni vill ha en hemsida.
- Vi har en hemsida!
- Ja men den måste ju absolut fixas till och det kan vi göra åt Er!
- Vad är dåligt med den då?
- Ja jag har inte lyckats komma in på den, är adressen xxxxxxx?
- Nej det är .se
- Ja nu ser jag den, jo men den måste ni fixa till, vilken branch är ni i?
Här är jag rätt trött på den speedade kvinnan som troligtvis är nybörjare eftersom är så jäkla hurtig, trevlig och hyper PÅ! Hon pratar på och vill att jag ska logga in på än den ena sidan efter den andra, jag lyssnar nu med bara ena örat och svarar mm med jäma mellanrum.
- Nu är det bara så här att eftersom det är många som vill vara med så måste jag veta idag om Ni är intresserade?
- Av en gratis hemsida med gratis support i ett år?
- Ja precis också behöver ni bara teckna ett 12 månaders avtal på vår portal istället för ett 24 månaders som annars är praxis till en kostnad av 590:- i månaden.
Så där ja, där kom det! Jag blev inte det minsta irriterad bara glad över att mina instinkter fortfarande fungerar.
- Nu har du spillt både din egen och min tid helt i onödan, jag är inte intresserad!
- Ja men
- Tack och hej sa jag och la på, nu vet jag att jag inte avfärdar nasare för snabbt. Jag har kontrollerat mina instinkter och dom fungerar, jag känner igen dom redan i hälsningsfrasen.

4 kommentarer:

Elina sa...

Drygt med telfonförsäljare (men måste erkänna att jag jobbade som det ett tag sedan). Ville iaf bara tipsa om nixlistan (fick reda på den genom telefonjobbet) på nix.nu. Skriv upp dig där så slipper du irriterande telefonsamtal, och ringer någon upp ändå så har du världens bästa argument mot dem.

Sven Teglund sa...

Jag tycker det är trevligt när någon ringer,jag har inte så många vänner. Men de är tyvärr ofta inte så intresserade av småprat...

Moddan sa...

e. Jo jag har nixtelefon hemma och är väldigt nöjd med det, borde kanske ha dte på företaget också¨...

the ryssbält tapes: Försäljare är bara intresserad av dina pengar och inte av dig. Bättre med få och nära vänner än en adressbok full och ingen du vill ringa :)

Sven Teglund sa...

Som man har man statistiskt 0 -1 vän som man kan prata om allt med. Så det är nog ingen risk att adressboken blir full ....;)