torsdag 5 april 2007

Jag dissar nasare!

Tänk att allt är så otroligt bra i försäljningsögonblicket.

Vi köpte en kopieringsmaskin på kontoret för ett tag sedan. Stort företag som påstår att om någon kan så är det dom. Nu vet nog alla vilka jag pratar om. Hur som helst så kunde den här maskinen lite andra saker än att bara kopiera, den kunde scanna, maila och användas som skrivare enligt den övertrevliga nasaren. Nu är det bara så att det kan den inte alls! Deras experter har varit här och alla har kliat sig både här och där men har efter ett tag åkt härifrån med ett löfte om att nu fungerar det. När dom åkt så kan jag bara konstatera att nej det fungerar inte, och nu fungerar det inte ens att skriva ut. Kopiera går bra, men vad fan!!!!
Nu vet jag att det finns dom som hävdar att ju fler funktioner i samma maskin ju sämre prestanda. Visst, jag kan köpa att prestandan får stryka lite på foten men nu är det ju så att flera av maskinens påstådda funktioner inte alls existerar.

Jag blir lika upphetsad av nasare som jag blir av blåsväder!

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Har ni provat att dra ur sladden och plugga in igen....
Det har ju samma funktion som då man sparkade till maskiner förr i tiden. Starta om heter det.

Önskar dig en lång påskledighet innan du behöver starta om på jobbet igen..

Sven Teglund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moddan sa...

Det gamla hederliga "starta om" fungerar inte längre på dagens maskiner vilket verkligen är synd.