tisdag 24 april 2007

Hmm

Jag har funderat kring det här förut då det gällde Panodil och Panodil Zapp. Den senare skall tas då man vill att värken ska försvinna snabbt, vilka tar den första? Är det någon vits att låta gamla Panodil få finnas kvar i hyllorna?
Nu har Coca-Cola gjort en liknande variant. Coca-Cola light är en sockerfri läsk som riktar sig till de som inte kan eller av andra anledningar inte vill ha i sig socker men ändå njuta av en Coca-Cola. I april introducerades Coca-Cola Zero som också är utan socker. Jag har läst på burkarna och försökt förstå skillnaden mellan dessa två men har inte lyckats. Loggar man däremot in på Coca-Cola på nätet så får man veta att Coca-Cola Zero är läskedrycken för killar, nu blir jag ännu mer fundersam. Har dom gjort två identiska drycker men i två olika förpackningar som riktar sig till respektive kön? Jag är ingen kemist men det enda jag kan se skiljer de två dryckerna åt förutom förpackningen då, är sötningsmedlet. I Coca-Cola light används sukralos och acesulfamkalium. I Coca-Cola Zero används aspartam och acesulfamkalium. Är inte aspartam cancerframkallande? Är det därför den riktar sig till killar?

6 kommentarer:

mikebike sa...

zapp funkar inte. har heller inte fattat den grejen. "för om du tar två...". jag hatar den copyn. mavvafacka! gamla panodil är bättre. men bäst är ju treo såklart;)

Moddan sa...

Naturligtvis *ler*

Anonym sa...

Alltså som gammal Cola Light addict, kan jag tala om att aspartam is the shit. Det var det i den gamla Cola Lighten...men sen gjorde dom det fatala misstaget att byta ut det mot sucralose. Dom ångrar sig djupt....ingen köper skiten längre, smakar ap...och introducerar en ny (för killar, hehehe!)....och pengarna rullar in igen.
Ja så tror jag att det ligger till.

Panodil Zapp...eller inte Zapp..skumt det där. Håller mej som föregående till Treo.
Comp, om jag har bråttom.

Sven Teglund sa...

Jag föreslår vatten,isvatten helst. Det är gott och saknar andra tillsatser än klor.
Klor, är det farligt..?

rigg sa...

jag är väldigt konservativ när det gäller coca-cola.... vad är det för fel med socker som sötningsmedel?

rigg sa...

å appropå zapp eller inte zapp... nu vet jag inte hur det är med just värktabletter, men jag vet att andra mediciner som finns i "snabbare" varianter att effekten kommer snabbare, men även går ut snabbare... Värk är lättare att "mota" än lindra, bättre att ta en värktablett när man känner att det "är på gång" än att behöva ta flera när det gör onte som faan.